tirsdag den 2. november 2010

Og der blev filtet..

I weekenden fik jeg sat en gang vask over med diverse strikkeprojekter der skulle filtes.

Kærestevanter
Kærestevanterne var blevet færdigstrikkede og pyntet med krøluld.
Jeg filtede dem ved 40 grader - og de krympede bare rigtig meget..

Før filtning


Efter filtning

Heldigvis blev vanterne ikke alt for små..
Brormand kom nemlig tilfældigvis forbi lige da vanterne var kommet ud af vaskemaskinen. For at udvide vanterne til mandehænder, blev hans store tømrer-hænder derfor hurtig iklædt den halvvåde kærestevante med beskeden: "Kan du ikke sidde og flette lidt fingre med dig selv i dem her, mens jeg laver en kop kaffe?
Man skal passe på med at besøge søster, mens hun har gang i strikkeprojekter.. ;-)

Kærestevanterne er strikket i Karen Noes shetlandsuld - og garnet filter rigtig godt (dvs. arbejdet bliver dejlig tæt og fast i det). Perfekt til sutsko, vanter, tasker og hatte.. :-) 

Hat til Britt..

Apropos hatte, så indeholdt vaskemaskinen endnu et filteprojekt - en hat til en dejlig højskoleveninde. :-)

En af de lidt mere alternative højskoledeltagere på sommerens højskoleophold udnyttede det store kundepotentiale og fyldte en bænk med hendes hjemmefiltede hatte og pynt. Tingene blev solgt til en noget pebret pris: 300 kr. pr. hat - og 150 kr. pr. hattepynt (så vidt jeg husker). På den anden side så fik hun jo så også næsten finansieret opholdet via hattesalg..

Denne her hat kostede et nøgle garn til ca. 80 kr., nogle rester uldgarn til hatteblomsten - og så en halv dags tid samlet set ift. arbejdsindsats.


Nu mangler jeg bare at få lavet en kaffeaftale i Karise, så hatten kan komme i brug :-)

Hvad er der på pindene pt.?
Jeg er gået i gang med min strikkede nederdel "Løvfald". Jeg ville have forsvoret at jeg nogensinde skulle komme så vidt at jeg ville strikke nederdele/kjoler..
Men man skal aldrig sige aldrig - og den tegner altså meget godt...


Kameraet har åbenbart en af de dage, hvor farverne skal gengives lidt ekstra skrapt på billederne.. I virkeligheden er farverne meget mere afdæmpede og douche

4 kommentarer:

  1. Jeg er forelsket! I Anne's kærestevanter. De er så bedårende, at jeg bli'r helt glad i maven af at se på dem.
    Glæder mig til at se garnudvalg og opskrift :o)

    Knus fra Gitte

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Gitte :-)
    Jeg tager garnkortet over Karen Noes Shetlandsuld med på job, så kan du se hvilke farvemuligheder der er.
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. aiiiihhhhh den er jo helt fantastisk Anne.... wow......
    jeg udtænker den bedste kageopskrift og maler kaffebønnerne.... tænder op i brændeovnen og glæder mig til at se dig.
    KNUS
    Britt

    SvarSlet
  4. Jeg synes en strikket nederdel er cool ;o).. især når den er så flot, som den du er igang med der! :o)

    SvarSlet