torsdag den 11. juli 2013

En lun plet til numsen

På dette års vinterferie til Norge opdagede jeg værdien af at have et siddeunderlag med i rygsækken. På de fleste udsigtsvenlige steder er der opstillet borde og bænke, men kuldegraderne gør at de fleste bænke er dækket med is. Det kunne godt blive lidt koldt og halvvådt at sidde på i længden..

I en lokal garnforretning i Øyer fandt jeg opskriften og garnet til et par filtede og hæklede puder fra Sandnes Garn. Jeg har holdt mig væk fra de fleste hæklede projekter, både fordi jeg jo mest er glad for strik, men måske også fordi jeg har været lidt usikker på mine hækle-evner.

Et par hæklede hynder, der tilsidst skulle filtes (og dermed skjule de værste hækle-helligdage ;-)) lød derfor som et perfekt projekt for mig. :-)

Det gik fint med at hækle og lige så snart principperne var indarbejdet gik det derudad.


Resultatet blev fint og med et par stykker tilskåret liggeunderlag som indlæg passer de perfekt til en tur ud i naturen.

Men gab, hvor er det altså meget sjovere at strikke end at hækle.. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar